صادق موسوی

Graphic Designer

Brand Visual Identity Designer

Logo, BrandBook, Packaging

گرافیک دیزاینر

طراحی هویت دیداری برند

طراحی لوگو، برندبوک، بسته بندی و....

صادق موسوی
صادق موسوی
صادق موسوی

Graphic Designer

Brand Visual Identity Designer

Logo, BrandBook, Packaging

گرافیک دیزاینر

طراحی هویت دیداری برند

طراحی لوگو، برندبوک، بسته بندی و....

نوشته بلاگ

شخصیت رنگ ها

اردیبهشت ۹, ۱۳۹۹ طراحی, موسیقی
شخصیت رنگ ها

رنگ نقش مهمی در نحوه درک برند و برندینگ دارد. خواه یک مارک تجاری باشید که می خواهید با مخاطبان جوانی ارتباط برقرار کنید یا یک فروشگاه لوازم پزشکی که سعی در تقویت اعتماد مشتری دارد ، می توانید مفاهیم رنگی را مطالعه کنید تا به شما کمک کند مشتری ایده آل خود را بهتر جذب کرده و به آن متصل شوید. از روانشناسی رنگ می توان برای ایجاد یک برند قدرتمند و قابل استفاده استفاده کرد. در این مقاله ، ما توضیح خواهیم داد که روانشناسی رنگ چیست و شما را در مورد معانی رنگ برای محبوب ترین رنگهای استفاده شده آموزش می دهیم.

روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ ، مطالعه رنگها در رابطه با رفتار انسان است. هدف آن تعیین چگونگی تأثیر رنگ بر تصمیمات روزمره ما مانند مواردی است که می خریم. آیا رنگ لباس ما را مجبور به خرید می کند؟ آیا رنگ های یک بسته باعث می شود که مارکی را نسبت به مارک دیگر انتخاب کنیم؟ آیا رنگ یک نماد باعث می شود که روی آن کلیک کنیم؟ پاسخ کوتاه بله است. اما چرایی آن کمی پیچیده تر است. معانی رنگ می تواند در اینکه چرا برخی از رنگها را به رنگهای دیگر ترجیح می دهیم ، تأثیر داشته باشد. همین رنگ همچنین می تواند معانی مختلفی داشته باشد که به تربیت ، جنسیت ، مکان ، ارزشها و عوامل مختلف دیگر بستگی دارد.

$$$$$$$$$$

چرا روانشناسی رنگ در بازاریابی مهم است؟

رنگ احساس را برمی انگیزد. احساسات را تحریک می کند. و در انتخاب رنگ برای مشاغل شما تفاوتی ندارد.

انتخاب رنگ های مناسب برای تلاش های بازاریابی می تواند تفاوت بین برجسته بودن نام تجاری شما در میان جمعیت یا ترکیب شدن با آن باشد. با استفاده استراتژیک از رنگ ها برای تلاش های خود در زمینه بازاریابی ، می توانید مخاطبان خود را وادار کنید آنچه را که می خواهید ببینند ، ببینند و به آنها کمک کنید تا شما را همانگونه که هدف شماست درک کنند. به همین دلیل است که درک روانشناسی رنگ می تواند برای تلاش های بازاریابی شما بسیار مفید باشد. زیرا می تواند به شما کمک کند برند خود را همانگونه که می خواهید به تصویر بکشید.

در حالی که انتخاب رنگ های مناسب می تواند درک برند شما را افزایش دهد ، انتخاب نامناسب رنگ می تواند به تصویر برند شما آسیب برساند. به عنوان مثال ، اگر رنگهای اشتباهی را برای محتوا یا لوگوی خود انتخاب کنید ، ممکن است کمتر خوانا باشد و درک آن برای مخاطب سخت باشد. یا اینکه می توانید با هم نادیده گرفته شوید.

$$$$$$$$$$$

آیا شخصیت ما مربوط به رنگ است؟

همه رنگها را دوست دارند. علاقه رنگی ما به ویژگی های روانشناختی و شخصیتی ما مربوط می شود. اینها شخصیت های احتمالی مربوط به علاقه رنگ هستند.

قرمز

رنگ قرمز مخفف شور ، گرما ، نشاط ، هیجان ، قدرت ، نشاط و غیره است. وقتی رنگ قرمز را می بینیم ، هیپوفیز ما را تحریک می کند و منجر به ترشح آدرنالین از غده فوق کلیه می شود. آدرنالین باعث ، افزایش BP ، جریان خون ، اشتها ، افزایش درک بو و غیره می شود.
افراد با انتخاب رنگ قرمز طبیعتی برون ریز دارند ، دچار تغییرات ناگهانی خلق و خوی می شوند ، دلسوزی می کنند ، رویکردی مثبت دارند ، ماهیتی قاطع دارند ، جنسیت قوی دارند و احساساتی ترند. رنگ صورتی روشن ابراز محبت مادرانه است.

نارنجی

افرادی که نارنجی دوست دارند دلپذیر و سرحال هستند و دوستان خوبی پیدا می کنند. آنها می توانند تحت تأثیر نظر دیگران قرار بگیرند. آنها طبعاً صادق و سخاوتمند هستند.
رنگ نارنجی جاه طلبی را افزایش می دهد و باعث ایجاد انگیزه در خلاقیت می شود. اما اگر فردی مدت طولانی در معرض رنگ نارنجی شدید قرار داشته باشد ، ممکن است بی قرار شود. رنگ نارنجی اشتها را افزایش می دهد و باعث خواب می شود. نارنجی با رنگ آبی ترکیب می شود و احساس سکون ایجاد می کند.

سبز

مردم رنگ سبز را دوست دارند ، مطیع و وظیفه مند ، صادق ، صریح ، دارای میل جنسی معمولی و وابسته به روابط خانوادگی هستند. رنگ سبز باعث تولید هیستامین می شود که باعث اتساع رگ های خونی می شود. به کاهش واکنش های آلرژیک ، مشکلات دستگاه گوارش ، بهبود بینایی چشم کمک می کند (جراحان برای افزایش بینایی از رنگ سبز در اتاق استفاده می کنند)

آبی

کسانی که عاشق رنگ آبی هستند ، متفکرند. در یک موقعیت استرس زا ، آنها اعتقاد خود را حفظ می کنند و ترجیح می دهند از این شرایط جلوگیری کنند. آنها بر اشتیاق خود کنترل دارند و نیازهای همنوعان را در نظر می گیرند. رنگ آبی نشان دهنده حقیقت و هماهنگی است. رنگ آبی نشان دهنده آرامش ، تحریک غریزه محافظ و جلوگیری از برنزه شدن است. اگر با سبز ترکیب شود ، رنگ آبی می تواند باعث ظهور نبوغ شود. اما بیش از حد رنگ آبی می تواند باعث کاهش روحیه شود.

 بنفش

افرادی که رنگ بنفش را دوست دارند باهوش و تیزبین هستند و همیشه مواردی را که توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می شود می بینند. آنها با کوچکترین تحریک خشمگین می شوند و سعی می کنند ناراحتی خود را بیان کنند. آنها همیشه خلاقیت از خود نشان می دهند.
بنفش رنگ ثروت و غناست. رنگ بنفش در طیف بسیار سریع مرتعش شده و به سرعت از بین می رود. رنگ بنفش فعالیت های متابولیکی را افزایش می دهد و اثر بهبودی دارد. رنگ بنفش قسمت راست Bain را تحریک می کند و تخیل و فکر را برمی انگیزد. از آنجا که بنفش رنگ صلح است ، به شما کمک می کند تا با ترس و استرس کنار بیایید.

زرد

رنگ زرد تأثیر زیادی در شخصیت دارد. دوستداران زرد تخیل و انرژی زنده دارند. آنها به خوبی سازمان یافته اند و دید و تفکر روشنی از خود نشان می دهند. آنها خجالتی هستند و همیشه از دوستانشان کمک می گیرند و دوست دارند که مورد محبت واقع شوند
رنگ زرد ، نشاط ، خرد و شادی را ارائه می دهد. رنگ زرد طلایی باعث تحریک نگرش و تأثیر معنوی برای صلح می شود. رنگ زرد سیستم عصبی را تحریک می کند و اگر کودکان بیش از حد در معرض رنگ زرد قرار بگیرند اغلب عصبانی می شوند و گریه می کنند. رنگ زرد همچنین می تواند پاسخ آلرژیک را در برخی افراد تحریک کند.

$$$$$$$$$$$

قهوه ای

افرادی که رنگ قهوه ای را دوست دارند در فعالیت های زندگی دقیق هستند و بر اعتقاد خود پایبند هستند. آنها افراد قابل اعتمادی هستند و تصمیمات عجولانه ای نخواهند گرفت.
قهوه ای رنگ زمین است و به شدت مربوط به جنسیت ها و باروری است. این رنگ محیط است و احساس امنیت می کند. به طور مثبتی به بدن و ذهن در انجام کارها کمک می کند. رنگ قهوه ای با ارتقا انتقال دهنده های عصبی به کاهش خستگی و افسردگی ذهنی کمک می کند. رنگ قهوه ای انتقال دهنده های عصبی آزاد می کند که خواب را تحریک می کنند و از درد سر جلوگیری می کنند.

رنگ در خانه

رنگ های استفاده شده در اتاق ها و سایر مناطق خانه از اهمیت زیادی در احساس سکونت برخوردار است. رنگ اثرات روانشناختی دارد و احساس خاصی را برای یک فضا فراهم می کند. همه ما انتخاب رنگی داریم اما درک تأثیر رنگها بر ذهن انسان خوب است.

خانه رنگارنگ

نمایندگی رنگ

بنفش

این رنگ است که جسم و روان را آرام می کند و باعث افزایش عزت ، آگاهی و غیره می شود. مکان های ایده آل برای بنفش مکان های عبادت ، بیمارستان ها ، اتاق خواب و غیره است.

نیلی

نیل رنگ آرامش بخش دانش و ذهن الهی است. نیلی در اتاق های تختخواب ، اتاق سرگرمی ، اتاق مطالعه و غیره قابل استفاده است.

آبی

آبی رنگ آرامش و بهبود است. آبی به عنوان رنگ ارتباطات در نظر گرفته می شود. به جز اتاق هایی که برای انجام فعالیت های بدنی استفاده می شود می تواند در هر اتاقی استفاده شود.

سبز

سبز رنگ درک است. تعادل و هماهنگی در خانه ایجاد می کند و تحمل را تشویق می کند. رنگ سبز را می توان در همه اتاق ها با سایه های مختلف استفاده کرد. در صورت استفاده از رنگهای دیگر با رنگ سبز ، رنگ باید با سبز مطابقت داشته باشد تا تعادل حفظ شود.

رنگ زرد

رنگ زرد مخفف اعتماد به نفس است. فعالیت های ذهنی را تحریک می کند و احساس اعتماد به نفس ایجاد می کند. رنگ زرد همچنان هوشیار بوده و برای ترویج مطالعه بسیار خوب است. رنگ زرد را می توان در اتاق نشیمن ، اتاق مطالعه و غیره استفاده کرد. رنگ زرد برای اتاق خواب بد است زیرا ذهن را هوشیار نگه می دارد و خواب را مختل می کند.

نارنجی

نارنجی به بدن شما انرژی می دهد و آن را گرم نگه می دارد. این به معنای سرگرمی و تشویق زندگی اجتماعی است. رنگ نارنجی ذهن را برای خلاقیت تحریک می کند. برای اتاقهایی که فعالیتهای خلاقانه در آنها جریان دارد کاملاً مناسب است. برای اتاقهای تختخواب و مناطق تحت فشار مناسب نیست ، زیرا این مناطق به  آرامش نیاز دارند.

قرمز

رنگ قرمز احساسات را برانگیخته و به بدن انرژی می بخشد. همچنین اثر تحریکی بر سیستم هضم دارد. ترشح آنزیم های گوارشی را تحریک کرده و اشتها را القا می کند. رنگ قرمز برای هر اتاق مخصوصاً اتاق ناهار خوری و آشپزخانه مناسب است. اما از رنگ قرمز باید با دقت استفاده شود زیرا این رنگ می تواند فضا را کوچکتر نشان دهد که می تواند ظالمانه باشد. بنابراین تن های مختلف و عمق رنگ قرمز می تواند به دلخواه انتخاب شود بدون ایجاد اثر سرکوب کننده.

ارغوانی

این هشتمین رنگ است که ترکیبی از قرمز و بنفش است. سرخابی رنگ تحقق و کامل بودن است. باعث تحریک افکار و تفکر معنوی می شود. سرخابی برای اتاق های کلاس ، اتاق روحانی ، نمازخانه و غیره ایده آل است.

فیروزه

این رنگ سرد است که باعث آرامش شما می شود. سیستم عصبی را به میزان قابل توجهی تحریک کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. از فیروزه به غیر از اتاقهای مخصوص فعالیت می توان در همه اتاقها استفاده کرد.

رنگ صورتی

رنگ عشق و علاقه است. عشق بی قید و شرط را تشویق می کند. صورتی مغز را تحریک می کند ، بدن را آرام می کند. رنگ صورتی بیانگر بارداری است و برای اتاق خواب کودکان بسیار مناسب است. اگر مدتی صورتی ببینید ، عصبانیت شما از بین می رود.

رنگ سفید

رنگ سفید شامل همه رنگ ها است و نشانه پاکی و شفافیت است. به افکار انرژی می بخشد و ذهن را تقویت می کند. رنگ سفید را می توان در همه اتاق ها با رنگ های دیگر استفاده کرد تا زیبایی را افزایش دهد.

برچسب ها:
نوشته های مرتبط
پالت رنگ در طراحی

انتخاب پالت رنگ صحیح و مرتبط با خدمات و محصول بسیار مهم است.  همواره رعایت دو نکته مهم ضروری است:…

چرخه رنگ را یاد بگیرید

رنگ های مکمل دو رنگ هستند که در دو طرف چرخ رنگ قرار دارند. به عنوان یک هنرمند ، دانستن…

۳ دیدگاه
  • نیما نیکخواه ۸:۱۶ ب٫ظ اردیبهشت ۹, ۱۳۹۹ پاسخ

    ممنون که برای سایتتون وقت گذاشتید و برای مخاطب ارزش قائل هستید.

    • پارسا ۸:۱۸ ب٫ظ اردیبهشت ۹, ۱۳۹۹ پاسخ

      خداقوت

  • مهران اسد بیگی ۸:۱۶ ب٫ظ اردیبهشت ۹, ۱۳۹۹ پاسخ

    تجربه همکاری با شما بسیار لذت بخش بود. حرفه ای و کار بلدهستید.

درج دیدگاه